Dette er barnehagen vår

Dette får barnet ditt hos oss

Barn leker med tog på gulvet
Tre barn sitter i lyngen og undersøker noe
To barn sitter sammen med en voksen
Barn tar på sko med hjelp fra en voksen

En fin hverdag

Vi er en femavdelingsbarnehage som ligger flott til på Trosterud i Oslo, tett på skogsområder med fantastiske turmuligheter. Vi leker ute hver dag og hos oss får barnet ditt en variert og spennende hverdag. Vi synger, maler, spikker pinner, lager mat, tenner bål og mye mer.

Vi har en fin naturtomt med lekeapparater, store trær, grillhytte og gode muligheter for lek og moro i ulendt terreng. På våre mange turer får barna oppleve mestring og motorisk øvelse ved å bestige små fjell og navigere over røtter og steiner.

Bevegelsesglede og mestring i tidlig alder bidrar til positivt selvbilde, og alt ligger til rette for at barnet ditt skal få oppleve det hos oss.

Mat og måltidsglede

Vi serverer barnet ditt tre måltider om dagen, med næringsrik og god mat.

En aktiv hverdag

I Norlandia Fagerholt legger vi stor vekt på å styrke barnas motoriske ferdigheter, og gjennom vårt satsingsområde «Jump», sørger vi for at barna får organisert fysisk aktivitet hver dag – hele året.

En god start

En trygg start er helt avgjørende for barns trivsel, utvikling og læring i barnehagen. Derfor er dette vår største prioritet når nye barn begynner hos oss.

Gode venner i alle aldre

Hos oss møter barnet ditt engasjerte, vennlige voksne som er opptatt av å skape gode lekegrupper i hverdagen. I gruppene er både de minste og de store barna sammen. Dette skaper en flott mulighet til å lære om samarbeid, deling og empati.

Eldre barn støtter de yngre, og alle tilegner seg verdifulle ferdigheter. Dagsrytmen utformes for å gi barna rikelig tid sammen med jevnaldrende. Store og små har ulike rutiner, og slik får vi møte alles behov.

Barn titter ut av vindu i lekehytte
Fingermaling
Brødskiver med smilefjes