Slik bruker vi nærmiljøet

Barn leker i sandkassa

Bli kjent med nærmiljøet

For oss er veien til turmålet vel så viktig som selve destinasjonen. Og vi bruker nærmiljøet vårt mye. Vi leker på forskjellige lekeplasser i området eller sparker ball på fotballbanen på Haugerud.

Like i nærheten har vi fantastiske Trosterudparken, som er et yndet sted for lek, moro og hyggelige samlinger. Vi drar på tur i skogen og leker gjemsel, balanserer, og lager bål.

Vi tar vare på miljøet ved å plukke søppel langs veiene i nærmiljøet. Å dra på nærbutikken for å pante flasker er alltid stas, og så er det en gyllen mulighet til å gi barna innblikk i prosessen fra resirkulering til gevinst.

Vi er nær både T-bane og buss, og vi tar turen til byen for kulturelle tjenester som teatre, museer og biblioteker.